Men moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
A. Janssens

donderdag 3 maart 2011

Dries Van Noten betovert Parijs

Dries Van Noten liet gisteren het modewereldje de schokgolf rond ontwerper John Galliano vergeten. In de prachtige receptiezaal van het stadhuis in Parijs toonde de Belgische ontwerper zijn nieuwste damescollectie voor de komende herfst en winter. En die mocht er zijn, sommigen spreken zelfs van een 'tour de force'.

Van Noten haalde inspiratie bij 'Les Ballets Russes', het beroemde Russische balletgezelschap, en bij David Bowie, voor zijn weelderige mix van prints en stoffen.
De collectie wordt gekenmerkt door knielange jurken in prachtige stoffen zoals zijde, bestaande uit een patchwork van interessante motieven. Hij gebruikt een zeer breed kleurenpalet gaande van oranje en blauw tot groen en goud. Af en toe last Van Noten een rustpunt in, en dan verschijnt een effen silhouet in azuurblauw, zwart of koraalrood op de catwalk. Ook zijn materialen stralen een absolute klasse uit: Hij mixt tweed, bont, zijde, en slangenleder. Zijn nieuwste collectie is alweer een schot in de ros want ze werd op luid applaus onthaald.


Zoals jullie zien wil ik vaker artikels die ik schrijf voor mijn werk op mijn blog posten. Af en toe schrijf ik modeartikels. En dat vind ik zelf heel tof om te doen. Een artikel over Dries Van Noten mag de spits afbijten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten